بازسازی خانه و اضافه کردن پارکینگ به آن
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه و اضافه کردن پارکینگ به آن
دو شنبه 3 مرداد 1401 ساعت 9:42 | بازدید : 26 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بسیاری از خانه‌های قدیمی از امتیاز پارکینگ بهره‌مند نیستند و با وجود داشتن فضایی برای پارک خودرو اما در نقشه آنها محدوده‌ای برای استقرار پارکینگ لحاظ نشده است. بر این اساس بسیاری از مالکان این منازل هنگام بازسازی خانه تصمیم بر اضافه کردن پارکینگ به بنای ساختمان هستند تا از امکانات آن بهره‌مند شوند. اما نکته مهم این است که قوانین بازسازی ساختمان محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است که باید به آنها توجه شود. بنابراین اگر قصد بازسازی منزل قدیمی خود را دارید و به دنبال ایده‌های جذاب و کاربردی برای تغییر دکوراسیون آن هستید در این مقاله راهکارهایی را مطرح کرده‌ایم.

محدودیت‌های قانونی بازسازی خانه

قوانین بازسازی خانه امروزه اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. در دنیای امروز که آپارتمان‌نشینی هر روز بیشتر از قبل گسترش می‌یابد و هر روز شاهد تخریب و تبدیل ساختمان‌های قدیمی به برج‌های بلند مرتبه هستیم اما هنوز هم افرادی هستند که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند که خانه‌های قدیمی خود را با آپارتمان‌های نو تعویض کنند. بر این اساس برای افزایش پایداری و عمر مفید ساختمان اقدام به نوسازی و بازسازی خانه می‌کنند. بازسازی منزل و ساختمان بر طبق قانون، شرایط و مراحل مشخصی دارد و اگر شما قصد بازسازی خانه خود را دارید، باید قبل از هرچیز به سراغ قوانین مربوط به بازسازی ساختمان بروید تا در این مسیر گرفتار ضوابط قانونی نشوید. بازسازی خانه به معنای انجام تعمیرات و اقدامات مرمتی روی یک بنای قدیمی است که عمر بنا با کمترین میزان تغییر در ظاهر ساختمان افزایش می‌یابد. اما در صورتی که قصد دارید یک خانه یا ساختمان قدیمی را به طور کامل تعمیر کنید و مثلا پارکینگ به ان اضافه کنید باید ضوابطی را رعایت کنید.

ضرورت دریافت مجوز اضافه کردن پارکینگ به خانه

مطابق قوانین بازسازی خانه، تمام عملیات موردنظر برای بازسازی یا نوسازی ساختمان به مجوز نیاز ندارد بلکه تعدادی از اصلاحات و تعمیرات باید با تأیید شهرداری و اخذ مجوز صورت گیرد. به طور کلی برای انجام اقداماتی همچون تعمیر و تعویض کف‌‌پوش‌ها، سیمان‌کاری و سفیدکاری، نقاشی، تعمیر و تعویض نمای ساختمان، ایجاد تغییرات در محوطه و حیاط ساختمان، احداث حوض یا استخر، تعمیرات شیروانی و بام، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، تعویض در و پنجره‌ها، تعمیرات لوله‌کشی و سیم‌کشی ساختمان و نصب کولر و پکیج نیازی به دریافت مجوز از شهرداری وجود ندارد. اما در صورتی که اضافه کردن پارکینگ در بازسازی خانه سبب تخریب دیوارها و تیغه‌های داخلی و جابجایی راه‌پله‌ها شود و یا جابجا کردن بخش‌هایی از ساختمان که بر طبق ضوابط شهرسازی ممنوع است باید نسبت به اخذ مجوز از شهرداری اقدام شود و در غیراینصورت به دلیل محرز بودن تخلف، مالک ملزم به پرداخت جریمه است و باید بخش‌های تخریب شده را اصلاح کند.

متراژ قانونی پارکینگ در بازسازی خانه

تعداد پارکینگ برای یک واحد ساختمانی، بر اساس متراژ واحد در نظر گرفته می‌شود. از این رو، برای اضافه کردن پارکینگ در بازسازی خانه باید برای ایجاد یک پارکینگ باید حداقل دهانه 2.5 متری را لحاظ کرد. همچنین متراژ قانونی برای طول پارکینگ، 5 متر است و به طور کلی فضای یک پارکینگ باید 5 در 2.5 متر باشد. بنابراین به ازای هر دو واحد مسکونی، یک پارکینگ با متراژ حداقل ۱۶ مترمربعی باید در نظر گرفته شود. از طرفی دیگر هر چه تعداد واحدهای مسکونی اضافه می‌شود میزان متراژ مورد نیاز برای استقرار پارکینگ در بنا افزایش می‌یابد و متغیر است.

نیازهای ضروری یک پارکینگ در بازسازی خانه

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، خانه‌های قدیمی با حیاط بزرگ و یا خانه‌های با صفا بسیار کمیاب شده‌اند و اغلب آن‌ خانه‌های حیاط‌دار به آپارتمان‌هایی با پارکینگ یا حیاط عمومی تبدیل شده‌اند. اما برخی از خانه‌های قدیمی بعد از بازسازی تبدیل به آپارتمان‌های امروزی یا خانه‌های مدرن می‌شوند با این تفاوت که بسیاری از نیازهای ساکنان آن از جمله بهره‌مندی از پارکینگ اختصاصی برآورده می‌شود. بنابراین بهتر است که برای این فضا که به نوعی ورودی خانه به حساب می‌آید، در حین بازسازی خانه به فکر طراحی پارکینگ مناسبی با امکانات زیر باشیم:

نورپردازی پارکینگ

یکی از ساده‌ترین راهکارها برای زیباسازی فضای پارکینگ همزمان با بازسازی خانه، طراحی پارکینگ با نورپردازی مناسب و مدرن است تا فضایی خاص و متفاوت در پارکینگ خانه ایجاد شود و فضای تاریک پارکینگ را در هر مقطع زمانی شبانه‌روز روشن نگه دارد.

کف پارکینگ

استفاده از بهترین مواد و متریال برای کف پارکینگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است نباید به راحتی فرسوده شود. از این رو در هنگام اضافه کردن یک پارکینگ در عملیات بازسازی خانه حتما شیب و زیرسازی مناسب برای کف در نظر بگیرید. کفپوش انتخابی برای کف پارکینگ علاوه بر داشتن رنگ تیره باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و قابلیت شستشو داشته باشد.

رمپ پارکینگ

در اکثر پارکینگ‌ها به دلیل اختلاف ارتفاع پارکینگ با کف زمین، از رمپ استفاده می‌شود. با کمک خلاقیت در طراحی می‌توان به این فضا روح و جان بخشید و در جهت زیباسازی آن کوشید.

سقف پارکینگ

طراحی سقف پارکینگ‌های تازه ساخته شده همزمان با بازسازی خانه بسیار اهمیت دارد و استفاده از سقف‌های کاذب کناف و الوارهای چوبی گزینه مناسبی است.

سیستم تهویه پارکینگ

پارکینگ یک ساختمان در هر ابعادی باید تهویه مناسبی داشته باشد. در این راستا از مدرن‌ترین مدل هواکش‌ها استفاده کنید که کمترین صدا را تولید می‌کنند. بر این اساس برای طراحی پارکینگ ساختمان تازه بازسازی شده باید به نکات دیگری همچون جداسازی فضای هر پارکینگ با خط‌کشی‌های مناسب، محل قرارگیری درب‌های پارکینگ و نحوه باز و بسته شدن درب‌ها، تهویه پارگینگ، ارتفاع سقف و غیره نیز دقت کرد.

بازسازی خانه و اضافه کردن پارکینگ به آن در یک نگاه

در پایان یادآور می‌شویم که نوسازی و بازسازی خانه شاید در ابتدای کار به نظر ساده برسد اما با در نظر گرفتن قوانین بازسازی ساختمان و تهیه مجوزها، سختی‌های مربوط به پیمانکار و نیروهای خدماتی و هزینه‌های بی‌ثبات آنقدر که باید ساده نیست. بنابراین خوب است قبل از این که تصمیم قطعی برای بازسازی خانه‌ به منظور اضافه کردن پارکینگ به آن بگیرید تمام جوانب آن را به دقت بسنجید. البته در صورتی که از مشاوره و راهنمایی مختصصان این امر بهره‌ بگیرید به طور قطع هزینه‌های شما هدر نخواهد رفت.

بازسازی خانه و اضافه کردن پارکینگ به آن

 



موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 25
:: باردید دیروز : 31
:: بازدید هفته : 56
:: بازدید ماه : 56
:: بازدید سال : 70
:: بازدید کلی : 1987